Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łukowej

23-412 Łukowa

Łukowa 341

Tel:(84) 687-45-04

E-mail: lukowa_szkp@op.pl

Przejdź do strony głównej

Piątek, 29 marca 2024

Jesteś tutaj: Start

Ostatnie aktualizacje

Regulamin pełnienia dyżurów

2023-11-29

Regulamin

pełnienia dyżurów w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej

Podstawa prawna:

1. Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r.

2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe.

3. Rozporządzenie MENiS z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny

w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.

I. Postanowienia ogólne

1. Zadaniem nauczycieli pełniących dyżur jest zapewnienie uczniom bezpieczeństwa podczas

przerw i przed lekcjami oraz eliminowanie sytuacji zagrażających ich zdrowiu i życiu.

2. Nauczyciele w ramach obowiązków służbowych zobowiązani są do pełnienia dyżurów w

czasie przerw lekcyjnych wg ustalonego harmonogramu.

3. Harmonogram dyżurów ustala dyrektor szkoły w oparciu o plan lekcji.

4. Harmonogram dyżurów znajduje się w pokoju nauczycielskim i w dokumentach

umieszczonych na stronie internetowej szkoły.

5. Dyżur jest integralną częścią procesu dydaktyczno-wychowawczego szkoły i wchodzi w

zakres podstawowych obowiązków nauczyciela.

6. Dyżur obowiązuje wszystkich nauczycieli z wyjątkiem bibliotekarza i nauczycieli

przedszkola.

7. Miejscem dyżuru są: korytarze, klatki schodowe, sanitariaty, szatnia, stołówka szkolna.

8. Pracę nauczycieli dyżurnych wspomagają sprzątaczki szkoły.

9. W stołówce szkolnej dyżur nauczyciela wspomaga intendent kuchni.

11. Dyżury obejmują wszystkie przerwy międzylekcyjne w ciągu dnia nauki.

12. Dyżur przed pierwszą godziną lekcyjną rozpoczyna się o godz. 7.50.

13. Nauczyciel przyjmujący zastępstwo za nieobecnego nauczyciela dyżurującego przyjmuje

również jego dyżury.

II. Obowiązki nauczyciela dyżurującego

1. Punktualnie rozpoczyna dyżur w wyznaczonym miejscu zgodnie z planem dyżurów.

2. Nauczyciel czynnie pełni dyżur, nie zajmuje się sprawami postronnymi.

3. Eliminuje wszystkie sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu uczniów, wydaje zakazy i

egzekwuje ich wykonanie przez uczniów, a w szczególności:

a) zakazuje biegania w budynku szkoły oraz w sanitariatach,

b) nie dopuszcza do samowolnego opuszczania budynku szkolnego (sklep, dom),

c) eliminuje gry i zabawy zagrażające zdrowiu i życiu uczniów,

d) eliminuje niepożądane z punktu wychowawczego zachowania uczniów,

e) zabrania przebywania dzieci w klasie bez opieki innego nauczyciela (podczas przerw izby

lekcyjne są zamknięte),

f) kontroluje zachowania się dzieci w sanitariatach,

g) dba o porządek w miejscu pełnienia dyżurów.

4. Zawiadamia dyrektora szkoły o zauważonych podczas dyżuru zniszczeniach mienia szkolnego lub innych usterkach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu uczniów oraz pracowników szkoły.

5. Informuje wychowawcę o niewłaściwym zachowaniu się uczniów w czasie przerw.

6. Nie dopuszcza do przebywania osób niepowołanych w budynku szkoły podczas przerwy.

7. Zgłasza dyrektorowi szkoły pobyt na terenie budynku osób niepowołanych.

8. Nauczyciel nie opuszcza miejsca dyżuru bez ustalenia zastępstwa i poinformowaniu o tym

fakcie dyrektora.

9. W celu zapewnienia należytych warunków bezpieczeństwa uczniów zobowiązuje się

wszystkich nauczycieli do punktualnego rozpoczynania i kończenia zajęć lekcyjnych w

sposób zorganizowany.

10. W przypadku gdy dziecko ulegnie wypadkowi, nauczyciel dyżurny zobowiązany jest do:

a) udzielenia pierwszej pomocy o ile istnieje taka konieczność,

b) wezwania odpowiednich służb medycznych,

c) powiadomienie dyrektora szkoły o zaistniałym wypadku,

d) zabezpieczenia miejsca wypadku.

11. Nauczyciele pełnią także dyżury podczas dyskotek szkolnych. Dyżur ten ustalany jest

przed każdą planowaną dyskoteką.

III. Postanowienia końcowe.

1. Nauczyciel pełniący dyżur ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci w rejonie

dyżurowania.

2. Niewywiązanie się przez nauczyciela z wyżej wymienionych obowiązków pociąga za sobą

konsekwencje służbowe.

3. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Czytaj więcej o: Regulamin pełnienia dyżurów

Regulamin funkcjonowania dziennika elektronicznego

2023-11-29

 

 

 

Zasady funkcjonowania dziennika elektronicznego

w

Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spis treści

Rozdział 1. Postanowienia ogólne

Rozdział 2. Konta w dzienniku elektronicznym

Rozdział 3. Przekazywanie informacji w dzienniku elektronicznym

Rozdział 4. Superadministrator

Rozdział 5. Szkolny administrator dziennika elektronicznego

Rozdział 6. Dyrektor szkoły

Rozdział 7. Wychowawcy klas

Rozdział 8. Nauczyciele

Rozdział 9. Pedagog/psycholog

Rozdział 10. Sekretariat

Rozdział 11. Rodzice/prawni opiekunowie

Rozdział 12. Uczniowie

Rozdział 13. Postępowanie w czasie awarii i ewakuacji

Rozdział 14. Postanowienia końcowe

Rozdział 1.
 Postanowienia ogólne

1. W szkole, za pośrednictwem strony www.synergia.librus.pl, funkcjonuje elektroniczny dziennik. Oprogramowanie oraz usługi z nim związane dostarczane są przez firmę zewnętrzną, współpracującą ze szkołą. Podstawą działania dziennika elektronicznego jest umowa podpisana przez Dyrektora Szkoły i uprawnionego przedstawiciela firmy dostarczającej oraz obsługującej system dziennika elektronicznego.

2. Za niezawodność działania systemu, ochronę danych osobowych umieszczonych na serwerach oraz tworzenie kopii bezpieczeństwa odpowiadają: firma nadzorująca pracę dziennika internetowego, pracownicy szkoły, którzy mają bezpośredni dostęp do edycji i przeglądania danych oraz rodzice w zakresie udostępnionych im danych. Szczegółową odpowiedzialność obu stron reguluje zawarta pomiędzy stronami umowa oraz przepisy obowiązującego w Polsce prawa.

3. Podstawą prawną funkcjonowania dziennika elektronicznego, przechowywania i przetwarzania w nim danych uczniów, rodziców oraz dokumentowania przebiegu nauczania jest: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. 2014 poz. 1170); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2016 zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. 2016 poz. 1368.)

4. Na podstawie prawnej o przechowywaniu i przetwarzaniu danych osobowych: Ustawa o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2016 r. poz. 922) Dyrektor szkoły nie jest zobligowany do zbierania zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z obowiązkami wynikającymi z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania,  działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. 2014 poz. 1170) oraz z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. 2016 poz. 1368)

5. Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łukowej

6. Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja obowiązków wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2016 zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji

7. Każdy rodzic/prawny opiekun po zalogowaniu się na swoim koncie w zakładce INFORMACJE ma, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 o Ochronie Danych Osobowych, dostęp do raportu o zawartych w systemie:

a) Informacjach identyfikujących osobę (swoje dziecko)

b) Listach loginów użytkowników uprawnionych do edycji danych (Szkolnego Administratora Dziennika Elektronicznego, Dyrektorów Szkoły, Wychowawców, Pracowników Sekretariatu).

8. Zasady funkcjonowania dziennika elektronicznego zostały opracowane na podstawie :

Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. Nr 23, poz. 225, z 2003 r. Nr 107, poz. 1003 ze zm.).

9. Na podstawie powyższego rozporządzenia oceny cząstkowe, frekwencja, tematy zajęć,  ceny semestralne i końcoworoczne są wpisywane w dzienniku elektronicznym.

10. Pracownicy szkoły zobowiązani są do stosowania zasad zawartych w poniższym dokumencie, przestrzegania przepisów obowiązujących w szkole.

11. Rodzicom na pierwszym zebraniu w nowym roku szkolnym i uczniom na początkowych godzinach wychowawczych, zapewnia się możliwość zapoznania się ze sposobem działania i funkcjonowania dziennika elektronicznego.

12. Wszystkie moduły składające się na dziennik elektroniczny, zapewniają realizację zapisów, które zamieszczone są w:

• Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania.

• Przedmiotowych Systemach Oceniania.

13. Wewnątrzszkolny System Oceniania oraz wszystkie Przedmiotowe Systemy Oceniania dostępne są u poszczególnych nauczycieli.

14. Zasady korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców (prawnych opiekunów), uczniów oraz pracowników szkoły określone są w umowie zawartej pomiędzy firmą zewnętrzną dostarczającą system dziennika elektronicznego, a placówką szkolną, z zastrzeżeniem, że rodzicowi przysługuje prawo bezpłatnego dostępu do informacji o swoim dziecku. Zasady te są opisane w zakładce POMOC w dzienniku elektronicznym po zalogowaniu się na swoje bezpłatne konto na stronie https://synergia.librus.pl/help.

15. Na takich samych zasadach, informacje o sobie może sprawdzić każdy uczeń szkoły podstawowej.

16. W przypadku opisanym w Rozdziale 1 pkt 14, zaleca się prezentować rodzicom dane ucznia poprzez wykorzystanie modułu KARTOTEKA UCZNIOWSKA, dostępnego w dzienniku elektronicznym.

ROZDZIAŁ 2. KONTA W DZIENNIKU ELEKTRONICZNYM

1. Każdy użytkownik posiada własne konto w systemie dziennika elektronicznego, za które osobiście odpowiada. Szczegółowe zasady dla poszczególnych kont opisane są w zakładce POMOC w dzienniku elektronicznym po zalogowaniu się na swoje konto (https://synergia.librus.pl/help) oraz w poszczególnych rozdziałach tego dokumentu.

2. Hasło nauczyciela musi być zmieniane co 30 dni lub zabezpieczone uwierzytelnieniem dwuskładnikowym, a rodziców oraz uczniów co 90 dni. Hasło musi się składać co najmniej z 8 znaków i być kombinacją dużych i małych liter oraz cyfr. Początkowe hasło do swojego konta, które użytkownik dostanie od Administratora, służy tylko do pierwszego zalogowania. Konstrukcja systemu wymusza na użytkowniku okresową zmianę hasła.

3. Użytkownik jest zobowiązany stosować się do zasad bezpieczeństwa w posługiwaniu się loginem i hasłem do systemu, które poznał na szkoleniu (Nauczyciele na radzie pedagogicznej, Rodzice na zebraniu, Uczniowie na zajęciach).

4. Użytkownik po zalogowaniu zobowiązany jest do sprawdzenia wiarygodności informacji odnośnie:

a) Ostatniego udanego logowania

b) Ostatniego nieudanego logowania.

5. Hasło umożliwiające dostęp do zasobów sieci każdy użytkownik (Administrator Dziennika Elektronicznego, Dyrektor Szkoły, Wychowawca Klasy, Nauczyciel, Pracownik Sekretariatu, Rodzic, Uczeń) utrzymuje w tajemnicy również po upływie ich ważności.

6. W przypadku utraty hasła lub podejrzenia, że zostało odczytane/wykradzione przez osobę nieuprawnioną, użytkownik zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Administratora Dziennika Elektronicznego. Dane kontaktowe Administratora Dziennika Elektronicznego opublikowane są na stronie internetowej szkoły.

7. W dzienniku elektronicznym funkcjonują następujące grupy kont posiadające  dopowiadające im uprawnienia:

GRUPA UŻYTKOWNIKÓW ZAKRES UPRAWNIEŃ

UCZEŃ

a)      Przeglądanie własnych ocen

b)      Przeglądanie własnej frekwencji

c)      Dostęp do wiadomości systemowych

d)     Dostęp do ogłoszeń szkoły

e)      Dostęp do konfiguracji usługi SMS-info

f)       Dostęp do konfiguracji własnego konta

g)      Dostęp do informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych

h)      Dostęp do modułów: Terminarz, Plan lekcji.

RODZIC

a)      Przeglądanie ocen swojego podopiecznego

b)      Przeglądanie nieobecności swojego podopiecznego

c)      Dostęp do wiadomości systemowych

d)     Dostęp do ogłoszeń szkoły

e)      Dostęp do konfiguracji usługi SMS-info

f)       Dostęp do konfiguracji własnego konta

g)      Dostęp do modułów: Terminarz, Plan lekcji.

SEKRETARIAT

a)      Wgląd w listę kont użytkowników

b)      Wgląd w statystyki logowań

NAUCZYCIEL

  1. Zarządzanie ocenami z prowadzonych lekcji
  2. Zarządzanie frekwencją z prowadzonych lekcji
  3. Wgląd w statystyki wszystkich uczniów
  4. Wgląd w statystyki logowań
  5. Przeglądanie ocen wszystkich uczniów
  6. Przeglądanie frekwencji wszystkich uczniów
  7. Dostęp do wiadomości systemowych
  8. Dostęp do ogłoszeń szkoły
  9. Dostęp do konfiguracji konta
  10. Dostęp do wydruków
  11. Dostęp do eksportów
  12. Zarządzanie swoim planem lekcji

WYCHOWAWCA KLASY

a)      Zarządzanie ocenami z prowadzonych lekcji

b)      Zarządzanie wszystkimi ocenami w klasie, w której nauczyciel jest wychowawcą – jeśli administrator szkoły włączył takie uprawnienie

c)      Zarządzanie frekwencją z prowadzonych przedmiotów

d)     Zarządzanie frekwencją w klasie, w której nauczyciel jest wychowawcą

e)      Edycja danych uczniów w klasie, w której nauczyciel jest wychowawcą.

f)       Wgląd w statystyki wszystkich uczniów

g)      Wgląd w statystyki logowań

h)      Przeglądanie ocen wszystkich uczniów

i)        Przeglądanie frekwencji wszystkich uczniów

j)        Dostęp do wiadomości systemowych

k)      Dostęp do ogłoszeń szkoły

l)        Dostęp do konfiguracji konta

m)    Dostęp do wydruków

n)      Dostęp do eksportów

  • o)      Zarządzanie swoim planem lekcji

8. Każdy użytkownik ma obowiązek dokładnego zapoznania się z POMOCĄ i REGULAMINAMI dostępnymi po zalogowaniu się na swoje konto w szczególności regulaminem korzystania z Systemu. Zasady te są opisane w zakładce POMOC w dzienniku elektronicznym po zalogowaniu się na swoje bezpłatne konto na stronie http://www.synergia.librus.pl/help. (Do powyższego dokumentu dołączona jest pomoc dla konta Rodzica).

8. Uprawnienia przypisane do kont, w szczególności tych dyrektorskich, nauczycielskich oraz administratorskich mogą zostać zmienione przez Administratora Dziennika Elektronicznego oraz Superadministratora. Aktualna lista uprawnień publikowana jest w dokumentacji Systemu dostępnej po zalogowaniu na kontach Dyrektora Szkoły oraz Administrator Dziennika Elektronicznego.

DYREKTOR SZKOŁY

a)      Zarządzanie ocenami z prowadzonych przedmiotów

b)       Zarządzanie wszystkimi ocenami w klasie, w której dyrektor jest wychowawcą – jeśli administrator szkoły włączył takie uprawnienie

c)      Zarządzanie frekwencją z prowadzonych przedmiotów

d)     Zarządzanie frekwencją w klasie, w której dyrektor jest wychowawcą

e)      Edycja danych wszystkich uczniów

f)       Wgląd w statystyki wszystkich uczniów

g)      Wgląd w statystyki logowań

h)      Przeglądanie ocen wszystkich uczniów

i)        Przeglądanie frekwencji wszystkich uczniów

j)        Dostęp do wiadomości systemowych

k)      Dostęp do ogłoszeń szkoły

l)        Dostęp do konfiguracji konta

m)    Dostęp do wydruków

n)      Dostęp do eksportów

  • o)      Zarządzanie swoim planem lekcji

p)      Dostęp do danych znajdujących się w panelu dyrektorskim

ADMINISTRATOR SZKOŁY

a)      Zarządzanie wszystkimi danymi szkoły: jednostki, klasy, uczniowie, nauczyciele, przedmioty, lekcje

b)      Wgląd w listę kont użytkowników

c)      Zarządzanie zablokowanymi kontami

d)     Zarządzanie ocenami w całej szkole

e)      Zarządzanie frekwencją w całej szkole

f)       Wgląd w statystyki wszystkich uczniów

g)      Wgląd w statystyki logowań

h)      Przeglądanie ocen wszystkich uczniów

i)        Przeglądanie frekwencji wszystkich uczniów

j)        Dostęp do wiadomości systemowych

k)      Dostęp do ogłoszeń szkoły

l)        Dostęp do konfiguracji konta

m)    Dostęp do wydruków

n)      Dostęp do eksportów

  • o)      Zarządzanie planem lekcji szkoły

p)      Dostęp do wybranych opcji panelu dyrektorskiego: zamawianie kart.

SUPERADMINISTRATOR

a Uprawnienia wynikające z umowy

ROZDZIAŁ 3. PRZEKAZYWANIE INFORMACJI W DZIENNIKU ELEKTRONICZNYM

1. W dzienniku elektronicznym do przekazywania i wymiany informacji służą moduły WIADOMOŚCI, OGŁOSZENIA oraz moduł SZKOLNY SMS.

2. Użytkownik systemu dziennika elektronicznego zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. nie ma prawa umożliwiać korzystania z zasobów osobom trzecim. W przypadku udostępniania informacji rodzicom (opiekunom prawnym) weryfikacja danych następuje w oparciu o rejestr podpisów rodziców (opiekunów prawnych) przechowywany u Administratora Szkolnego Dziennika Elektronicznego.

3. W szkole w dalszym ciągu funkcjonują dotychczasowe formy komunikacji z rodzicami (wywiadówki, dni otwarte, indywidualne spotkania z nauczycielami). Szkoła może, na życzenie rodzica (prawnego opiekuna) udostępnić papierowe wydruki, które są przewidziane dla konta Rodzica w systemie dziennika elektronicznego.

4. Pracownikom szkoły nie wolno udzielać żadnych poufnych informacji z dziennika elektronicznego. Wszystkie dane osobowe uczniów i ich rodzin są poufne. Nie wolno przekazywać żadnych informacji odnośnie: haseł, ocen, frekwencji itp, rodzicom i uczniom, drogą telefoniczną, która nie pozwala na jednoznaczną weryfikację tożsamości drugiej osoby.

5. Moduł WIADOMOŚCI służy do komunikacji i przekazywania informacji. Należy go wykorzystywać, gdy potrzebna jest informacja zwrotna o przeczytaniu wiadomości lub odpowiedzi na pytanie oraz gdy chcemy przekazać wiadomość tylko pewnej grupie osób np. uczniom tylko jednej klasy.

6. Moduł WIADOMOŚCI nie może zastąpić oficjalnych podań papierowych, które regulują przepisy odnośnie szkolnej dokumentacji.

7. Moduł WIADOMOŚCI może służyć do usprawiedliwienia nieobecności ucznia w szkole.

8. Odczytanie informacji przez rodzica zawartej w module WIADOMOŚCI, jest równoznaczne z przyjęciem do wiadomości treści komunikatu co potwierdzone zostaje automatycznie odpowiednią adnotacją systemu przy wiadomości. Adnotację potwierdzającą odczytanie wiadomości w systemie uważa się za równoważną skutecznemu dostarczeniu jej do rodzica (prawnego opiekuna) ucznia.

9. Jeśli nauczyciel uzna, że zachowanie ucznia np. ucieczka z lekcji, niestosowne zachowanie itp. wymaga szczególnego odnotowania, powinien wysłać odpowiednią treść do rodzica (prawnego opiekuna) za pomocą WIADOMOŚCI wybierając RODZAJ informacji jako UWAGA.

10. Wiadomości odznaczone jako UWAGI, będą automatycznie dodawane do kartoteki danego ucznia z podaniem:

a)      Daty wysłania.

b)      Imienia i nazwiska nauczyciela wpisującego uwagę.

c)      Adresata.

d)     Temat i treści uwagi.

e)      Rodzaju uwagi (pozytywna/negatywna)

f)       Kategorii uwagi

g)      Daty odczytana przez rodzica (prawnego opiekuna).

11. Usunięcie przez rodzica przeczytanej UWAGI ze swojej zakładki WIADOMOŚCI w dzienniku elektronicznym, nie powoduje jej usunięcia z systemu.

12. Usunięcie przez nauczyciela wpisanej UWAGI dla ucznia, ze swojego konta w zakładce Wiadomości w dzienniku elektronicznym, powoduje usunięcie jej z systemu przez co nie będzie ona widoczna w KARTOTECE UCZNIA, w związku z tym po odczytaniu i odpowiedzeniu na daną wiadomość, powinna być ona przeniesiona do KOSZA i przechowywana tam, aż do zrobienia pełnego całorocznego archiwum. Informacje o tym przekaże Administrator Dziennika Elektronicznego na koniec roku szkolnego.

13. Za pomocą OGŁOSZEŃ można powiadamiać uczniów i rodziców o bieżących wydarzeniach szkolnych. Moduł ten należy wykorzystywać, gdy niepotrzebna jest informacja zwrotna o przeczytaniu wiadomości czy też ogłoszeń bez konieczności odpowiedzi.

14. Moduł OGŁOSZENIA daje możliwość wyświetlania informacji razem lub osobno:

a)      Wszystkim uczniom w szkole.

b)      Wszystkim rodzicom lub prawnym opiekunom dzieci uczęszczających do szkoły.

c)      Wszystkim nauczycielom w szkole.

15. Wszystkie informacje, umieszczane w dzienniku elektronicznym, w których mogą wziąć udział osoby spoza szkoły, muszą mieć akceptację dyrektora szkoły. Dotyczy to również imprez o zasięgu ogólnoszkolnym organizowanych na terenie szkoły oraz innych o podobnej formie.

16. Moduł TERMINARZ służy do wyświetlania informacji o zaliczeniach, dniach wolnych od zajęć lub innych zaplanowanych wydarzeniach z życia szkoły. Terminy wpisywania przez nauczycieli informacji o sprawdzianach, pracach klasowych itp. opisane są w Regulaminie Wewnątrzszkolnego Oceniania.

17. Nie należy usuwać nieaktywnych OGŁOSZEŃ, kasować przeczytanych WIADOMOŚCI znajdujących się w koszu, czy terminów wydarzeń z TERMINARZA, aż do rozpoczęcia nowego roku szkolnego. W okresie wakacji firma nadzorująca działanie dziennika elektronicznego przygotuje system od nowego roku szkolnego, zapewniając całkowitą archiwizację danych co umożliwi poprawne ich odczytanie w przyszłości.

18. Ważne szkolne zarządzenia, polecenia itp. dyrektor przesyła do nauczycieli za pomocą modułu WIADOMOŚCI. Odczytanie jej przez nauczyciela jest równoznaczne z przyjęciem do wiadomości.

ROZDZIAŁ 4. SUPERADMINISTRATOR

Po stronie firmy jest wyznaczona osoba zwana Superadministratorem, która jest odpowiedzialna za kontakt ze szkołą. Jej zakres działalności określa umowa zawarta pomiędzy firmą i Dyrektorem Szkoły.


 

ROZDZIAŁ 5. ADMINISTRATOR SZKOŁY

(Administrator Dziennika Elektronicznego)

1. Za poprawne funkcjonowanie dziennika elektronicznego w szkole odpowiedzialny jest Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego i Dyrektor szkoły. W przypadku niedyspozycji Szkolnego Administratora Dziennika Elektronicznego, obowiązki Szkolnego Administratora przejmuje zastępca powołany przez Dyrektora.

2. Wszystkie operacje dokonywane na koncie Administratora Dziennika Elektronicznego powinny być wykonywane ze szczególną uwagą i po dokładnym rozpoznaniu zasad funkcjonowania szkoły. Dlatego zaleca się, aby funkcję tą pełnił nauczyciel pracujący w danej szkole, który sprawnie posługuje się systemem i został w tym zakresie odpowiednio przeszkolony.

3. Do podstawowych obowiązków Szkolnego Administratora Dziennika Elektronicznego należy:

a)      Wprowadzanie nowych użytkowników systemu oraz ich przeszkolenie.

b)      Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego może dokonać grupowej aktywacji kont użytkowników.

c)      W razie zaistniałych niejasności Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego ma obowiązek komunikowania się z Wychowawcami Klas lub z przedstawicielem firmy zarządzającej dziennikiem elektronicznym w celu jak najszybszego wyjaśnienia sprawy i prawidłowego aktywowania kont.

d)     Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego odpowiada za poprawność tworzonych jednostek i klas, list nauczycieli, przydziałów zajęć, nazewnictwa przedmiotów i wielu innych elementów, których edycja możliwa jest tylko z konta administratora.

e)      Całkowitego usunięcia ucznia lub nauczyciela z systemu Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego może dokonać tylko w okresie od 1 do 15 września. Po tym terminie nie wolno całkowicie usuwać nikogo z dziennika elektronicznego, aż do rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

f)       Przeniesienie ucznia z jednej klasy do drugiej Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego musi wykonać niezwłocznie po otrzymaniu takiej informacji od wychowawcy klasy. Przeniesienie ucznia wraz z wszystkimi danymi o ocenach i frekwencji, dokonuje się według zasad określonych w dzienniku elektronicznym.

g)      Jeżeli w trakcie roku szkolnego do klasy dojdzie nowy uczeń, Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego wprowadza te dane we współpracy z wychowawcą klasy.

h)      W szczególnych przypadkach Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego może dokonywać seryjnych zmian w frekwencji lub innych wpisów, wynikających z bieżącej pracy szkoły lub oczywistych pomyłek pracowników szkoły.

i)        Powiadamiać wszystkich użytkowników sytemu o monitoringu ich działań oraz o tym że, wyniki ich pracy będą zabezpieczane i archiwizowane.

j)        Zapoznać użytkowników z zasadami użytkowania systemu, oraz zmianami w sposobie użytkowania systemu za pośrednictwem funkcji WIADOMOŚCI co każdy użytkownik potwierdza poprzez przeczytanie wiadomości.

k)      Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego na polecenie dyrektora szkoły, celem nadzoru pedagogicznego, może poprzez funkcję EKSPORT DANYCH wydrukować potrzebne informacje.

l)        Na początku roku szkolnego i systematycznie w czasie jego trwania, Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego ma obowiązek zaznaczać dni wolne od zajęć dydaktycznych dla całej szkoły w KONFIGURACJI lub w TERMINARZU.

m)    Informacje o nowo utworzonych kontach Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego ma obowiązek przekazać bezpośrednio ich właścicielom lub wychowawcom klas. W razie nieznajomości danej osoby, Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego ma obowiązek sprawdzić legitymację szkolną lub dowód osobisty celem weryfikacji tożsamości osoby.

n)      W przypadku skreślenia lub usunięcia ucznia z listy klasy, Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego przed dokonaniem tej operacji ma obowiązek zarchiwizować dane ucznia oraz dokonać wydruku kartoteki danego ucznia i przekazać wydruk do sekretariatu szkoły, celem umieszczenia go w szkolnym archiwum w Arkuszu Ocen danego ucznia.

  • o)      Jeżeli uczeń przechodzi do innej klasy, Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego ma obowiązek zarchiwizować kartotekę danego ucznia.

p)      Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego logując się na swoim koncie, ma zachowywać zasady bezpieczeństwa (mieć zainstalowane i systematycznie aktualizowane programy zabezpieczające komputer).

q)      Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego ma obowiązek co 30 dni zmieniać hasło. Musi się ono składać co najmniej z 8 znaków i być kombinacją dużych i małych liter oraz cyfr.

r)       Do obowiązków Szkolnego Administratora Dziennika Elektronicznego należy systematyczne sprawdzanie WIADOMOŚCI na swoim koncie i jak najszybsze odpowiadanie na nie oraz ustawienie automatycznego powiadomienia e-mail'em o nowej WIADOMOŚCI w systemie.

s)       Pomoc Szkolnego Administratora Dziennika Elektronicznego dla innych użytkowników systemu ma być dostępna.

t)       Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego ma obowiązek systematycznie umieszczać ważne OGŁOSZENIA lub powiadamiać za pomocą WIADOMOŚCI odpowiednich użytkowników dziennika elektronicznego w sprawach mających kluczowe znaczenie dla działania systemu.

u)      Powinien promować i przedstawiać wszystkim użytkownikom możliwości wykorzystywania systemu, stosowania modułów mogących usprawnić przepływ informacji w szkole.

4. Wszelkie ustawienia konfiguracyjne na poziomie szkoły, mające wpływ na bezpośrednie

funkcjonowanie zajęć i szkoły, Administrator Dziennika Elektronicznego może dokonać wyłącznie po omówieniu tego na radzie pedagogicznej i odnotowaniu tego faktu w protokole rady np. Ukrycie wykresu średniej ocen w widoku rodzica, Ocena zero liczona do średniej, przy, Ustawienie Szczęśliwego numerka i inne. W razie zaistnienia potrzeby szybkiej zmiany ustawień, Administrator Dziennika Elektronicznego może poprosić Dyrektora Szkoły o zwołanie specjalnej rady pedagogicznej w celu przegłosowania nowych ustawień w dzienniku elektronicznym.

5. Raz w miesiącu Administrator Dziennika Elektronicznego ma obowiązek zarchiwizowania całego dziennika szkoły w formacie XML oraz zapisania go na płycie CD lub DVD wraz z programem umożliwiającym odczyt i dostarczenia do sekretariatu szkoły. Kopia ta powinna być przechowywana w szkolnym sejfie. Płyta powinna być opisana z podaniem zawartości i daty utworzenia archiwum.

6. Na dzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej, z polecenia Dyrektora Szkoły, Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego, blokuje możliwość wpisywania i edycji ocen oraz frekwencji. Może również dokonać chwilowego odblokowania tej opcji w celu poprawienia ewentualnie powstałego błędu, tylko na wyraźne polecenie Dyrektora.

7. Administrator Dziennika Elektronicznego raz na kwartał ma obowiązek sprawdzić wszystkie komputery w szkole wykorzystywane do obsługi dziennika elektronicznego, zwracając szczególną uwagę na względy bezpieczeństwa.

8. Jeśli istnieje taka konieczność Administrator Dziennika Elektronicznego powinien ustawiać   nauczycielom wygaszacze na hasło, wyłączać bootowanie z CD, zabezpieczyć dostęp do BIOS oraz wykonywać inne działania mające na celu podnoszenie bezpieczeństwa.

9. Każdy zauważony i zgłoszony Administratorowi Dziennika Elektronicznego, przypadek naruszenia bezpieczeństwa ma być zgłoszony firmie zarządzającej, w celu podjęcia dalszych działań (zablokowanie dostępu czy pozostawienie w celu zbierania dalszych dowodów).

10. Jeśli nastąpi zablokowanie konta Nauczyciela, Administrator Dziennika Elektronicznego ma obowiązek:

a)      Skontaktować się osobiście z nauczycielem i wyjaśnić powód blokady.

b)      W razie zaistnienia próby naruszenia bezpieczeństwa powiadomić firmę nadzorującą, poprzez wysłanie informacji do Super Administratora.

c)      Sprawdzić wraz z nauczycielem aktualną zawartość jego konta z tworzonymi kopiami bezpieczeństwa i jeśli jest taka potrzeba przywrócić do prawidłowej zawartości.

d)     Wygenerować i przekazać nowe jednorazowe hasło dla nauczyciela.

11. Administrator Dziennika Elektronicznego jest zobowiązany nie udostępniać nikomu, poza Szkolnym Administratorem Sieci Komputerowej, żadnych danych konfiguracyjnych szkolnej sieci komputerowej, mogących przyczynić się na obniżenie poziomu bezpieczeństwa.

 

 

ROZDZIAŁ 6. DYREKTOR SZKOŁY

1. Za kontrolowanie poprawności uzupełniania dziennika elektronicznego odpowiada Dyrektor Szkoły.

2. Do 15 września Dyrektor Szkoły sprawdza wypełnienie przez wychowawców klas wszystkich danych uczniów potrzebnych do prawidłowego działania dziennika elektronicznego.

3. Dyrektor Szkoły jest zobowiązany:

a)      Systematycznie sprawdzać statystyki logowań.

b)      Kontrolować systematyczność wpisywania ocen i frekwencji przez nauczycieli.

c)      Systematycznie odpowiadać na wiadomości, nauczycieli, rodziców i uczniów.

d)     Przekazywać uwagi za pomocą WIADOMOŚCI.

e)      Przekazywać ważne informacje za pomocą OGŁOSZEŃ.

f)       Generować odpowiednie statystyki np. zbiorczych dla nauczycieli, a następnie ich wynik i analizę przedstawiać na radach pedagogicznych.

g)      Dochowywać tajemnicy odnośnie postanowień zawartych w umowie, mogących narazić działanie systemu informatycznego na utratę bezpieczeństwa.

h)      Dbać o finansowe zapewnienie poprawności działania systemu np. zamawianie specjalnych kart do systemu dziennika elektronicznego, zakup materiałów i sprzętu do drukowania i archiwizowania danych, szkoleń itp.

4. O sprawdzeniu dziennika elektronicznego Dyrektor Szkoły powiadamia wszystkich nauczycieli szkoły za pomocą WIADOMOŚCI.

5. Dyrektor Szkoły określa, które statystyki, w jakim odstępie czasu i w jaki sposób, powinny być tworzone, przeglądane i archiwizowane przez Administratora Dziennika Elektronicznego, Wychowawców i Nauczycieli. Fakt ten powinien być ogłoszony na radzie pedagogicznej i wpisany do protokołu rady.

6. Dyrektor Szkoły ma obowiązek wyznaczyć drugą osobę, która może pełnić rolę Administratora Dziennika Elektronicznego w przypadku niemożności pełnienia tej funkcji przez pierwszą. Na swoim koncie musi złożyć zamówienie o przyznanie drugiej osobie uprawnień Administratora Dziennika Elektronicznego do firmy zarządzającej dziennikiem elektronicznym.

7. Dyrektor Szkoły zobowiązany jest do stosowania podpisu elektronicznego do tworzenia Archiwum dziennika elektronicznego raz w roku tj. do 10 września po zakończeniu roku szkolnego.

8. Archiwizowanie i sprawdzenie integralności danych stanowiących dziennik elektroniczny powinno być dokonywane poprzez zastosowanie podpisu elektronicznego według ustawy z dnia 18 września z 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.).

9. Do obowiązków Dyrektora Szkoły należy również zapewnienie szkoleń dla:

a)      Nauczycieli,

b)      Rodziców,

c)      Nowych pracowników szkoły,

d)     Uczniów na pierwszych organizacyjnych lekcjach z Informatyki lub Technologii Informacyjnej (w zależności od profilu klasy).

e)      Pozostałego personelu szkoły (konserwatorzy, panie sprzątające, woźna, administracja itp.) pod względem bezpieczeństwa.

ROZDZIAŁ 7. WYCHOWAWCA KLASY

1. Dziennik elektroniczny danej klasy prowadzi wyznaczony przez Dyrektora Szkoły Wychowawca Klasy. Każdy Wychowawca Klasy jest odpowiedzialny za prowadzenie dziennika elektronicznego swojej klasy w zakresie opisanym w poniższym rozdziale.

2. Wychowawca klasy do 15 września każdego nowego roku szkolnego uzupełnia moduł EDYCJA DANYCH UCZNIÓW.

3. W ciągu 14 dni od zakończeniu każdego miesiąca, na podstawie statystyk, wychowawca klasy dokonuje analizy frekwencji i postępów w nauce swojej klasy wykonując odpowiednie zestawienia określone przez dyrektora szkoły. Wychowawca Klasy powinien zwrócić szczególną uwagę na moduł Edycja Danych Uczniów. Poza wszystkimi elementami potrzebnymi do późniejszego wydruku świadectw, powinien również wypełnić pola odnośnie telefonów komórkowych rodziców oraz jeśli dziecko posiada opinię lub orzeczenie z poradni odznaczyć ten fakt w odpowiednim miejscu.

4. Jeśli w danych osobowych ucznia nastąpią zmiany np: zmiana nazwiska, Wychowawca Klasy ma obowiązek dokonać odpowiednich zmian w zapisie dziennika elektronicznego, za których wprowadzanie bezpośrednio odpowiada.

5. W dniu poprzedzającym posiedzenie okresowej lub końcoworocznej rady pedagogicznej Wychowawca Klasy dokonuje wydruków odpowiednich statystyk, podpisuje je i przekazuje Dyrektorowi.

6. Oceny z zachowania wpisuje Wychowawca Klasy według zasad określonych w Statucie.

7. Wszystkie skróty stosowane w dzienniku elektronicznym są zgodne z Statutem szkoły.

8. Przed datą zakończenia semestru i końca roku szkolnego każdy Wychowawca Klasy jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia dokonanych wpisów w dzienniku elektronicznym, ze szczególnym uwzględnieniem danych potrzebnych do wystawienia świadectw. W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły lub klasy, Wychowawca Klasy zgłasza ten fakt Administratorowi Dziennika Elektronicznego poprzez wysłanie WIADOMOŚCI. Na podstawie takiej informacji Administrator Dziennika Elektronicznego może przenieść go do innej klasy lub wykreślić z listy uczniów.

9. Skreślenia ucznia z listy uczniów może dokonać Wychowawca Klasy lub Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego. W takim przypadku konto danego ucznia zostanie zablokowane, a jego dotychczasowe dane, odnośnie ocen i frekwencji, nie będą liczone do statystyk.

10. Wychowawca Klasy może przekazać wiadomość o całkowitym usunięciu ucznia ze szkoły wraz z jego informacjami odnośnie ocen i frekwencji tylko w okresie od 1 do 15 września. Po tym terminie Szkolnemu Administratorowi Dziennika Elektronicznego nie wolno całkowicie usuwać nikogo z systemu aż do rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

11. Na prośbę drugiej szkoły Wychowawca Klasy może wydrukować z systemu KARTOTEKĘ UCZNIA zawierającą całościową informację o przebiegu edukacji danego ucznia i przekazać ją do sekretariatu szkoły. Kopie przekazanej dokumentacji należy opisać w sposób umożliwiający jednoznaczne stwierdzenie kto, komu i kiedy przekazał tę dokumentację. Dokumentacja ta powinna zostać przekazana za potwierdzeniem odbioru.

12. Jeśli w ciągu roku szkolnego do klasy dojdzie nowy uczeń, wszystkie dane powinien wprowadzić Wychowawca Klasy w porozumieniu ze Szkolnym Administratorem Dziennika Elektronicznego.

13. Eksportu danych do świadectw z systemu informatycznego dokonuje Wychowawca Klasy wraz z Administratorem Dziennika Elektronicznego. W celu sprawdzenia poprawności wydruków Wychowawca Klasy ma obowiązek przekazania tych świadectw trzeciemu nauczycielowi, który potwierdza poprawność danych.

14. Wychowawca Klasy przegląda frekwencję za ubiegły tydzień i dokonuje odpowiednich zmian np. usprawiedliwień. Jeśli zostanie błędnie zaznaczona nieobecność ucznia Wychowawca Klasy jest zobowiązany do poprawienia tego zapisu. Częstotliwość tych czynności (zwłaszcza usprawiedliwień) nie może być mniejsza niż raz na dwa tygodnie.

15. Wychowawca Klasy może dokonywać usprawiedliwień z wyprzedzeniem, wpisując je na zajęcia, które się jeszcze nie odbyły.

16. Do obowiązku wychowawcy należy dokonywanie seryjnych zmian we frekwencji lub innych wpisów, ustalonych w szkolnych kategoriach frekwencji z wyprzedzeniem przy wykorzystaniu opcji DODAJ SERYJNIE, np. w sytuacji udziału w konkursie itp. w celu uniknięcia pomyłek przy wpisywaniu frekwencji przez nauczycieli.

17. Na jeden dzień przed zebraniem z rodzicami wychowawcy mogą drukować z systemu dziennika elektronicznego zestawienia ocen, frekwencji i potrzebnych statystyk do wykorzystania w czasie spotkania z rodzicami.

18. Jeżeli rodzic (opiekun prawny) nie jest obecny na zebraniu, Nauczyciel ani Wychowawca Klasy nie mają obowiązku dodatkowego zawiadamiania o ocenach poza określonym w szkole systemem dziennika elektronicznego. Dotyczy to także przewidywanych ocen niedostatecznych, zarówno śródrocznych, jak i rocznych z tym, że informacja o przewidywanych ocenach powinna być umieszczona w dzienniku elektronicznym według terminów określonych w statucie.

19. Wychowawca Klasy regularnie uzupełnia moduł WYWIADÓWKI i systematycznie odnotowuje w nich obecność rodzica lub opiekuna zaznaczając odpowiednie opcje.

20. Wychowawca Klasy nie ma możliwości edytowania ocen z innych przedmiotów w klasie, w której jest wychowawcą poza przedmiotem, którego uczy.

21. Wychowawca klasy wpisuje uczniom swojej klasy śródroczną i roczną ocenę z zachowania w odpowiedniej opcji dziennika elektronicznego, według zasad określonych w Statucie.

22. Wychowawca Klasy ma obowiązek do 15 września uzupełnić wszystkie dane odnośnie klasy i uczniów zamieszczone w WIDOKU DZIENNIKA jak: dane osobowe, samorząd klasowy, inne informacje o uczniu itp. a następnie systematycznie uzupełniać i aktualizować wpisy np: o wycieczkach klasowych, ważnych wydarzeniach z życia klasy, kontaktach wychowawczych z rodzicami itp.

23. Dokonując wpisu w kontaktach wychowawczych z rodzicami należy wpisać, kiedy i czego dotyczyła rozmowa. Jeśli kontakt był niemożliwy, taka informacja również powinna być odnotowana w dzienniku elektronicznym.

24. Na początkowych godzinach wychowawczych nauczyciel powinien wyjaśnić uczniom zasady funkcjonowania dziennika elektronicznego w szkole.

25. Na pierwszym zebraniu z rodzicami Wychowawca Klasy ma obowiązek osobiście rozdać rodzicom loginy i hasła do ich kont oraz kont ich dzieci. Na tym zebraniu przekazuje podstawowe informacje o tym jak korzystać z dziennika elektronicznego i wskazuje gdzie i jak można uzyskać pomoc w jego obsłudze (http://www.synergia.librus.pl/help - po zalogowaniu się na swoje konto).

26. Fakt otrzymania loginów, haseł oraz zapoznanie się z zasadami funkcjonowania dziennika elektronicznego w szkole, rodzic potwierdza podpisując się osobiście na specjalnej liście.

27. Jeżeli uczniowie danej klasy/klas po uzyskaniu zgody Dyrektora Szkoły będą np. reprezentować szkołę, uczestniczyć w szkolnej wycieczce, itp., wychowawca lub kierownik wycieczki ma obowiązek poinformować o tym fakcie nauczycieli za pomocą OGŁOSZEŃ oraz wypełnić na minimum dwa dni przed terminem rozpoczęcia, poprawnie moduł WYCIECZKI. Po zakończeniu WYCIECZKI, wychowawca lub kierownik wycieczki niezwłocznie wypełnia frekwencję.

ROZDZIAŁ 8. NAUCZYCIEL

1. Każdy nauczyciel jest osobiście odpowiedzialny za systematyczne wpisywanie do dziennika elektronicznego:

a)      Ocen cząstkowych.

b)      Prognoz ocen okresowych i końcoworocznych

c)      Ocen okresowych i końcoworocznych w klasach, w których prowadzi zajęcia według zasad określonych w Statucie.

2. Nauczyciele mają obowiązek zaznaczać obecności, nieobecności i inne ustalone w szkole kategorie frekwencji na zajęciach. Jednolity sposób zapisu w całej szkole umożliwia wyświetlanie bieżącej procentowej frekwencji i wielu ważnych statystyk przydatnych w pracy dydaktyczno – wychowawczej szkoły.

3. Nauczyciel ponosi całkowitą odpowiedzialność za wpisywanie danych do systemu dziennika elektronicznego za pomocą komputera.

4. Jeśli nauczyciel korzysta z kart, ma obowiązek uzupełnienia dziennika na jej podstawie kolejnego dnia.

5. Nauczyciel ma obowiązek prowadzić lekcję z wykorzystaniem elementów INTERFEJSU LEKCYJNEGO.

6. Każdy nauczyciel na początku prowadzonych przez siebie zajęć osobiście sprawdza i wpisuje albo na kartę albo bezpośrednio do dziennika elektronicznego, nieobecności jak i obecności uczniów na zajęciach oraz temat lekcji. W trakcie trwania zajęć uzupełnia inne elementy np. oceny uzyskane przez uczniów.

7. W przypadku prowadzenia zajęć za nieobecnego nauczyciela, nauczyciel ma obowiązek dokonywać zaznaczeń według zasad określonych w systemie dziennika elektronicznego:

• Jeśli będzie używał komputera w INTERFEJSIE LEKCYJNYM musi wybrać opcję PROWADZĘ ZASTĘPSTWO, a następnie zaznaczyć z listy ZAJĘCIA EDUKACYJNE odpowiedni przydział lekcyjny dla nauczyciela, za którego prowadzi zajęcia.

6. Nauczyciel ma obowiązek uzupełnić moduł EDYTOR ROZKŁADU MATERIAŁU polegający na wpisywaniu wykazu tematów lekcji na dany rok szkolny do 10 września.

7. Uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez Administratora Dziennika Elektronicznego dla każdego nauczyciela są obowiązkowe.

8. Nauczyciele są zobowiązani do przestrzegania zasad zapewniających ochronę danych osobowych według przepisów obowiązujących w szkole.

9. Nauczyciel ma obowiązek systematycznie wprowadzać tematy prowadzonych zajęć i sprawdzać ich realizację za pomocą modułów REALIZACJA PROGRAMU oraz KONTROLA REALIZACJI.

10. Każdy nauczyciel ma obowiązek ustalania wagi ocen. Wagi ocen ustalone są według zasad określonych w PSO. Każda ocena ma mieć przydzieloną kategorię, wagę oraz zaznaczenie, czy jest liczona do średniej.

11. Ocena wpisana do dziennika elektronicznego nie może być usuwana ani zmieniana bez podania przyczyn takiego postępowania.

  1. Jeśli nauczyciel pomyli się wprowadzając błędną ocenę lub nieobecność, powinien jak najszybciej dokonać korekty i za pomocą Wiadomości powiadomić o tym fakcie danego Ucznia.
  2. Ocenie z poprawy zaliczenia nadaje się te same właściwości jak ocenie z zaliczenia (kolor, nazwę i wagę) wpisując jedynie w nazwie na początku słowo POPRAWA np. Sprawdzian Pozytywizm, POPRAWA - Sprawdzian Pozytywizm. Istnieje możliwość wprowadzenia oceny z poprawy danego zaliczenia, którą nauczyciel wprowadza indywidualnie każdemu uczniowi za pomocą opcji POPRAW.

11. Przypadkiem gdzie można usunąć ocenę i na jej miejsce wpisać inną, jest ocena 0 (zero), która informuje o nieobecności ucznia na zaliczeniu.

12. Zapis 0 (zero), informuje o nieobecności ucznia na zaliczeniu lub nie oddaniu w wyznaczonym terminie pracy. Po uzupełnieniu przez ucznia danej zaległości zapis ten należy zmienić na właściwą ocenę z danego zaliczenia.

13. Jeżeli nauczyciel dostaje klasę pod opiekę, np: wyjście do kina, udział w uroczystości szkolnej itp., frekwencję do dziennika elektronicznego wpisuje, według takich samych zasad, jakie określone są dla prowadzenia zajęć, a w temacie wpisuje zaistniałą sytuację, np: „Udział w uroczystości..................” itp. W wyjątkowych sytuacjach ogłoszonych przez Dyrektora Szkoły frekwencję do dziennika elektronicznego wpisuje wychowawca klasy wykorzystując do tego celu moduł DODAJ SERYJNIE w ikonce NIEOBECNOŚCI lub SERYJNE ZWOLNIENIA na podstawie informacji przekazanych przez innych nauczycieli.

14. Jeżeli nauczyciel musi zwolnić ucznia z zajęć, np. udział w zawodach sportowych, o fakcie tym z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, powinien poinformować dyrektora oraz wychowawcę klasy, który ma obowiązek zaznaczyć to zwolnienie, wykorzystując do tego celu moduł DODAJ SERYJNIE w ikonce NIEOBECNOŚCI lub SERYJNE ZWOLNIENIA.

15. Nieobecność „nb” wpisana do dziennika nie może być usuwana. Nieobecność może być zmieniona na:

a)      Nieobecność usprawiedliwiona - u.

b)      Spóźnienie - sp.

c)      Zwolnienia: zw – zwolniony z zająć

16. Każdy nauczyciel ma obowiązek w dniu pracy co najmniej raz sprawdzić na swoim koncie WIADOMOŚCI i OGŁOSZENIA oraz systematyczne udzielać na nie odpowiedzi. W tym zakresie. Nauczyciel jest kontrolowany przed Dyrektora Szkoły oraz Administratora Dziennika Elektronicznego.

17. W dzień poprzedzający posiedzenie śródroczne lub roczne Rady Pedagogicznej wszyscy nauczyciele są zobowiązani do wystawienia i dokonania wpisu ocen śródrocznych lub rocznych w dzienniku elektronicznym. W dniu Rady Pedagogicznej nie wolno zmieniać proponowanych ocen śródrocznych lub rocznych.

18. Obowiązkiem każdego nauczyciela jest poinformowanie ucznia i jego rodziców o przewidywanych ocenach niedostatecznych. Nauczyciel ma obowiązek przekazać informację poprzez wykorzystanie modułu WIADOMOŚCI w dzienniku internetowym. Dodatkowo, wychowawca w formie papierowej informuje Rodzica (prawnego opiekuna) o przewidywanych półrocznych / końcoworocznych ocenach niedostatecznych. Nauczyciel wpisując taką informację zobowiązany jest do odniesienia się do zasad i terminów określonych w Statucie, a następnie wpisać oceny w dzienniku elektronicznym, wybierając odpowiednią kategorię oceny (np: proponowana ocena śródroczna lub proponowana ocena roczna). Szkoła nie przewiduje innego sposobu powiadamiania rodziców. W szczególnych przypadkach np. brak dostępu do Internetu rodzica/prawnego opiekuna ucznia, wychowawca powiadamia rodziców/ prawnych opiekunów pisemnie.

19. Obowiązkiem każdego nauczyciela jest poinformowanie ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego ocenach klasyfikacyjnych, wykorzystując do tego system OCEN (proponowana ocena semestralna i proponowana ocena końcoworoczna) w dzienniku elektronicznym, według zasad i terminów określonych w Statucie.

20. Na dzień przed zebraniem z rodzicami nauczyciel ma obowiązek wpisania ocen cząstkowych do dziennika elektronicznego, na podstawie których drukowane będą w szkole odpowiednie kartki informacyjne dla rodziców.

21. Nauczyciel ma obowiązek umieszczać informacje w TERMINARZU o każdej pracy klasowej, informując o tym wszystkich nauczycieli i uczniów klasy, w której jest przeprowadzane zaliczenie zgodnie z zasadami zawartymi w Statucie.

22. Na podstawie w/w informacji, wszyscy nauczyciele w szkole mają obowiązek tak planować swoje zaliczenia, aby nie zostały naruszone zasady opisane w Statucie szkoły.

23. Nauczyciel jest osobiście odpowiedzialny za swoje konto i zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. nie ma prawa umożliwiać korzystania z zasobów osobom trzecim.

24. Za ujawnienie poufnych danych z dziennika elektronicznego nauczyciel ponosi takie same konsekwencje jak w przypadku przepisów dotyczących szkolnej dokumentacji.

25. Nauczyciel jest zobligowany do ochrony komputera, z którego loguje się do dziennika elektronicznego, aby uczeń lub osoba postronna nie miała dostępu do komputera.

26. Po każdym zalogowaniu się do dziennika nauczyciel powinien sprawdzić wiarygodność informacji o ostatniej wizycie w dzienniku elektronicznym, która będzie widoczna zaraz po zalogowaniu się na swoje konto.

27. W razie zauważenia naruszenia bezpieczeństwa nauczyciel powinien niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Administratora Dziennika Elektronicznego odpowiedzialnego za dziennik elektroniczny. Po zakończeniu pracy nauczyciel musi pamiętać o wylogowaniu się z konta.

28. Nauczyciel ma obowiązek utrzymywania powierzonego mu sprzętu komputerowego w należytym stanie.

29. Przed przystąpieniem do pracy nauczyciel zobowiązany jest do sprawdzenia czy sprzęt nie został w widoczny sposób naruszony lub uszkodzony. W przypadku zaistnienia takiego stanu rzeczy niezwłocznie powiadomić o tym odpowiedniego Administratora Dziennika Elektronicznego.

30. Nauczyciel powinien dbać by poufne dane prezentowane na monitorze komputera nie były widoczne dla osób trzecich.

ROZDZIAŁ 9. SEKRETARIAT

1. Za obsługę konta Sekretariat odpowiedzialna jest wyznaczona przez Dyrektora Szkoły osoba, która na stałe pracuje w sekretariacie szkoły.

2. W przypadku zaistnienia takiej potrzeby, na polecenie Dyrektora Szkoły, Administrator Dziennika Elektronicznego może przydzielić osobie pracującej w sekretariacie konto z uprawnieniami nauczyciela, nie dając jednak żadnych możliwości edycji danych dotyczących ocen i frekwencji w żadnej klasie szkoły.

3. Osoby pracujące w sekretariacie szkoły są zobowiązane do przestrzegania przepisów zapewniających ochronę danych osobowych i dóbr osobistych uczniów w szczególności do nie pododawania haseł do systemu drogą nie zapewniającą weryfikacji tożsamości osoby (np. drogą telefoniczną).

4. Pracownicy sekretariatu szkoły są zobowiązani do jak najszybszego przekazywania wszelkich informacji odnośnie nieprawidłowego działania i funkcjonowania dziennika elektronicznego lub zaistniałej awarii zgłoszonej przez nauczyciela, Administratorowi Dziennika Elektronicznego lub Administratorowi Sieci Komputerowej.

ROZDZIAŁ 10. RODZIC

1. Rodzice (prawni opiekunowie) mają swoje niezależne konto w systemie dziennika elektronicznego, zapewniające podgląd postępów edukacyjnych ucznia oraz dających możliwość komunikowania się z nauczycielami w sposób zapewniający ochronę dóbr osobistych innych uczniów.

2. Na początku roku szkolnego rodzic dostaje login i hasło do swojego i dziecka konta. Fakt otrzymania tych uprawnień rodzic potwierdza składając podpis, osobiście w obecności wychowawcy na odpowiednim dokumencie. W przypadku jego nieobecności na zebraniu, rodzic ma możliwość odebrania loginu i hasła u Szkolnego Administratora Dziennika Elektronicznego.

3. Rodzic w swoim koncie poza możliwością zmiany swojego hasła, ma możliwość zmiany hasła konta swojego dziecka.

4. Rodzic ma obowiązek zapoznać się z zasadami funkcjonowania dziennika elektronicznego w szkole dostępnymi w POMOCY i odpowiednich REGULAMINACH dostępnych po zalogowaniu się na swoje konto.

5. Każdemu rodzicowi/prawnemu opiekunowi wydaje się login oraz hasło.

6. Dostęp rodziców i ich dzieci do poszczególnych modułów w dzienniku elektronicznym jest określony na podstawie umowy zawartej pomiędzy firmą a Dyrektorem Szkoły.

8. Rodzic /prawny opiekun  osobiście odpowiada za swoje konto w dzienniku elektronicznym szkoły i ma obowiązek nie udostępniania go swojemu dziecku ani innym nieupoważnionym osobom.

9. Jeśli występują błędy we wpisach dziennika elektronicznego, rodzic ma prawo do odwołania się według standardowych procedur obowiązujących w szkole. Może też o tym fakcie powiadomić Wychowawcę Klasy, za pomocą WIADOMOŚCI.

ROZDZIAŁ 11. UCZEŃ

1. Na początkowych lekcjach informatyki lub godzinie wychowawczej uczniowie będą zapoznani przez nauczyciela z zasadami funkcjonowania dziennika elektronicznego w szkole.

2. Uczeń ma obowiązek zapoznać się z zasadami funkcjonowania dziennika w szkole, dostępnymi w POMOCY i odpowiednich REGULAMINACH dostępnych po zalogowaniu się na swoje konto (http://www.synergia.librus.pl/help).

3. Dla ucznia, któremu ustalono indywidualny tok nauczania lub okresu specjalnej edukacji mającej na celu przywrócenie do prawidłowego funkcjonowania, tworzy się osobną wirtualną klasę przydzielając nauczycieli według takich samych zasad jak dla każdej klasy.

4. Uczeń przy obsłudze swojego konta w dzienniku elektronicznym, ma takie same prawa, obowiązki i uprawnienia jak rodzic na swoim koncie.

ROZDZIAŁ 12. POSTĘPOWANIE W CZASIE AWARII

1. Postępowanie Dyrektora Szkoły w czasie awarii:

  1. Dyrektor Szkoły ma obowiązek sprawdzić czy wszystkie procedury odnośnie zaistnienia awarii są przestrzegane przez Administratora Dziennika Elektronicznego, Administratora Sieci Komputerowej i Nauczycieli.
  2. Dopilnować jak najszybszego przywrócenia prawidłowego działania systemu.
  3. Zabezpieczyć środki na wypadek awarii w celu przywrócenia normalnego funkcjonowania systemu.

2. Postępowanie Administratora Dziennika Elektronicznego w czasie awarii.

a)      Obowiązkiem Administratora Dziennika Elektronicznego jest niezwłoczne dokonanie naprawy w celu przywrócenia prawidłowego działania systemu.

b)      O fakcie zaistnienia awarii i przewidywanym czasie jego naprawy, Administrator Dziennika Elektronicznego powinien powiadomić Dyrektora Szkoły oraz nauczycieli.

c)      Jeśli usterka może potrwać dłużej niż jeden dzień Administrator Dziennika Elektronicznego powinien wywiesić na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim odpowiednią informację.

d)     Jeśli z powodów technicznych Administrator Dziennika Elektronicznego nie ma możliwości dokonania naprawy, powinien w tym samym dniu powiadomić o tym fakcie Dyrektora Szkoły.

e)      Jeśli w szkole jest kontrola i nastąpiła awaria systemu dziennika elektronicznego, Administrator Dziennika Elektronicznego jest zobowiązany do uruchomienia i udostępnienia danych potrzebnych do kontroli z ostatniej kopii bezpieczeństwa.

f)       Jeśli z przyczyn technicznych, nie ma możliwości wprowadzenia danych do systemu Dyrektor Szkoły ma obowiązek przechowywać wszystkie wypełnione przez nauczycieli karty w bezpiecznym miejscu z podziałem na poszczególne dni.

3. Postępowanie Nauczyciela w czasie awarii.

a)      W razie awarii systemu dziennika elektronicznego, komputera lub sieci informatycznej, nauczyciel ma obowiązek ewidencjonować prowadzone przez siebie zajęcia poprzez wypełnienie udostępnionych w pokoju nauczycielskim formularzy (w przegródkach dla dzienników tradycyjnych) w taki sposób, aby po ustąpieniu awarii mógł wprowadzić wszystkie dane z przeprowadzonych lekcji w dniu usunięcia awarii.

b)      Wszystkie awarie sprzętu komputerowego, oprogramowania czy sieci komputerowych, mają być zgłaszane osobiście w dniu zaistnienia jednej z wymienionych osób:

a. Administratorowi Sieci Komputerowej.

b. Administratorowi Dziennika Elektronicznego.

c. Pracownikowi sekretariatu szkoły.

• Zalecaną formą zgłaszania awarii jest użycie Wiadomości w systemie dziennika elektronicznego, jeśli nie jest to możliwe, dopuszcza się następujące powiadomienia:

d. Osobiście.

e. Telefonicznie.

f. Za pomocą poczty e-mail.

g. Poprzez zgłoszenie tego faktu w sekretariacie szkoły, który jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie odpowiedniego pracownika szkoły.

• W żadnym przypadku nauczycielowi nie wolno podejmować samodzielnej próby usunięcia awarii ani wzywać do naprawienia awarii osób do tego nie wyznaczonych.

ROZDZIAŁ 13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Wszystkie tworzone dokumenty i nośniki informacji, powstałe na podstawie danych z elektronicznego dziennika, mają być przechowywane w sposób uniemożliwiający ich zniszczenie lub kradzież, według zasad określonych w przepisach prawa.

2. Jeżeli obsługa systemu wymaga utworzenia dodatkowej kopii dziennika elektronicznego, każdą utworzoną kopię Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego musi zapisać kiedy została utworzona i dla kogo. Odbiorca kopii osobiście podpisuje jej odbiór.

3. Wszystkie zeskanowane i przesłane do bazy danych karty mają być zniszczone w niszczarce.

4. Nie wolno przekazywać żadnych informacji odnośnie np: haseł, ocen, frekwencji itp, rodzicom i uczniom, drogą telefoniczną, która nie pozwala na jednoznaczną identyfikację drugiej osoby.

5. Możliwość edycji danych ucznia mają; Administrator Dziennika Elektronicznego, Dyrektor Szkoły, Wychowawca Klasy oraz upoważniony przez Dyrektora Szkoły pracownik sekretariatu.

6. Wszystkie dane osobowe uczniów i ich rodzin są poufne.

7. Szkoła może udostępnić dane ucznia bez zgody rodziców odpowiednim organom na zasadzie oddzielnych przepisów i aktów prawnych obowiązujących w szkole np. innym szkołom w razie przeniesienia, uprawnionym urzędom kontroli lub nakazu sądowego.

8. Wszystkie poufne dokumenty i materiały utworzone na podstawie danych z dziennika elektronicznego, które nie będą potrzebne, należy zniszczyć w sposób jednoznacznie uniemożliwiający ich odczytanie.

9. Osoby z zewnątrz (serwisanci, technicy itp.), jeśli wymaga tego potrzeba zobowiązują się do poszanowania i zachowania tajemnicy wynikającej z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, potwierdzając to własnoręcznym podpisem na odpowiednim dokumencie.

10. W razie odbywania w szkole praktyki przez studenta/studentkę Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego na polecenie Dyrektora Szkoły, może udostępnić specjalne konto w dzienniku elektronicznym.

11. W razie kontroli z zewnątrz odpowiedniego organu uprawnionego do kontrolowania dokumentacji szkolnej, na polecenie Dyrektora Szkoły, na czas kontroli Szkolny Administrator Dziennika Elektronicznego, udostępnia wyznaczonej do tego celu osobie specjalne konto w dzienniku elektronicznym dające możliwość sprawdzenia prawidłowego jego funkcjonowania bez możliwości dokonywania jakichkolwiek zmian. Dokumentacja z funkcjonowania dziennika elektronicznego, wydruki, płyty CD lub DVD z danymi powinny być przechowywane w szkolnym archiwum.

12. Komputery używane do obsługi dziennika elektronicznego powinny spełniać następujące wymogi.

a)      Na komputerach wykorzystywanych w szkole do dziennika elektronicznego musi być legalne oprogramowanie.

b)      Wszystkie urządzenia i systemy stosowane w szkole powinny być ze sobą kompatybilne.

c)      Nie należy zostawiać komputera bez nadzoru.

d)     Przechowywać informacje kontaktowe do serwisów w bezpiecznym miejscu.

e)      Należy zawsze używać połączeń szyfrowanych nawet w sieci wewnętrznej.

f)       Instalacji oprogramowania może dokonywać tylko Administrator Sieci Komputerowej lub Administrator Dziennika Elektronicznego. Uczeń ani osoba trzecia nie może dokonywać żadnych zmian w systemie informatycznym komputerów.

g)      Oryginalna dokumentacja oprogramowania powinna być zabezpieczona.

h)      Nie wolno nikomu pożyczać, kopiować, odsprzedawać itp. licencjonowanego oprogramowania będącego własnością szkoły.

13. Wszystkie urządzenia powinny być oznaczone w jawny sposób według zasad obowiązujących w szkole.

14. Dokument ten powinien być na bieżąco modyfikowany w zależności od wprowadzanych zmian do systemu dziennika elektronicznego.

15. Zatwierdzenie Zasad Funkcjonowania Dziennika Elektronicznego dokonuje Dyrektor Szkoły.

 

Czytaj więcej o: Regulamin funkcjonowania dziennika elektronicznego

Aneks do Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

2023-04-17

Łukowa 23.02.2023r.

 

ANEKS DO REGULAMINU ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH E SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W ŁUKOWEJ

 

Wprowadza się następujące zmiany w regulaminie ZFŚS:

 

  1. 1.      W podstawie prawnej dodaje się:

1)      Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społeczne z dnia 09 marca 2009r. w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnionych w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (Dz. U. z 2009r. Nr 43, poz. 349)

 

  1. 2.      Do § 5 dodaje się punkty:

2) Świadczenia przyznawane są uznaniowo, zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz możliwościami finansowymi pracodawcy.

3) Nie korzystanie ze świadczeń z Funduszu w danym roku kalendarzowym, nie upoważnia do wypłaty ekwiwalentu z tego tytułu.

 

 

  1. 3.      Do  § 8 dodaje się punkt:
    1. Osoby o których mowa w § 7 ust 3 pkt.1 zobowiązane są przedłożyć oświadczenie o wspólnym prowadzeniu gospodarstwa domowego

 

  1. 4.      Do § 9 dodaje się punkt:
    1. Emeryci,  renciści   i   nauczyciele   pobierający   nauczycielskie   świadczenie   kompensacyjne,  o których mowa w ust. 3 zobowiązani są najpóźniej w terminie do 30 kwietnia każdego roku przedłożyć pracodawcy stosowny PIT z organu wypłacającego emeryturę, rentę lub nauczycielskie świadczenie kompensacyjne lub decyzję o wysokości pobieranych przez nich świadczeń (emerytur, rent, nauczycielskich świadczeń kompensacyjnych) lub przedłożyć inny dokument świadczący o wysokości pobieranego świadczenia (np. odcinek emerytury, renty) lub własnoręczne oświadczenie o wysokości pobieranego świadczenia brutto. Powyższe jest niezbędne do naliczenia odpisu, o którym mowa w ust. 3.

 

 

5. Do § 10 dodaje się punkt:

12) Zakup paczek okolicznościowych dla dzieci osób uprawnionych, w wieku od ukończenia roku do ukończenia 15 roku życia.

 

  1. 6.      Do § 11 dodaje się punkty:
    1. Dofinansowanie do leczenia sanatoryjnego przysługuje w wysokości określonej w tabeli dopłat, ustalanej rokrocznie przez dyrektora szkoły, nie więcej niż 2000 zł.
    2. Pomocy rzeczowa i finansową przyznawaną osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej do 1000 zł., w przypadku szczególnie trudnej sytuacji wnioskującego pomoc może być zwiększona.

36. Wnioski o pożyczkę, które zostały rozpatrzone negatywnie z powodu braku funduszy,

      będą rozpatrywane ponownie w pierwszej kolejności w miarę wpływy funduszy.

35. Środki, które nie zostały wykorzystane na świadczenie mogą być przesunięte na inne świadczenie.

 

 

 

  1. 7.      Do § 13 dodaje się punkt:
    1. Wnioski o przyznanie pomocy finansowej lub rzeczowej będą rozpatrywane w terminie do 30 dni od złożenia wniosku, a wnioski o pomoc losową i pomoc w związku z długotrwałą choroba lub śmiercią w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

 

  1. 8.      Traci moc Aneks do Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z dnia 01.02.2020r, §11 pkt.8a.

 

  1. 9.      Zmieniono wysokość dopłat w: Tabela dopłat do usług wypoczynkowych i świadczeń z ZFŚS w rubryce: Imprezy ogólnodostępne (załącznik nr 8 do Reglaminu).

 

 

 

Czytaj więcej o: Aneks do Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

2023-02-24

                                                                                              Załącznik do Zarządzenia Nr 2

Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej

 

 

 

 

REGULAMIN ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH

Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej

 

Rozdział 1

Postanowienia Ogólne

 

Podstawy prawne działalności socjalnej określają:

  1. Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1352).
  2. Ustawa z dnia 23 maja 1991r. o związkach zawodowych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 263).
  3. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r.
    poz. 967 z późniejszymi zmianami).
  4. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
    i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119).
  5. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U 2018 r., poz. 1000
    z późniejszymi zmianami).

 

Ustala się co następuje:

§ 1

 

Niniejszy Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń SocjalnychSzkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej  zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zwanego dalej „funduszem”, oraz zasady przeznaczania środków funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej.

 

§ 2

 

Fundusz jest przeznaczony na finansowanie działalności socjalnej organizowanej na rzecz osób uprawnionych do korzystania z funduszu, zwanych dalej „osobami uprawnionymi”,
z uwzględnieniem ich sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej.

 

§ 3

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej zwany dalej „Pracodawcą”, gospodaruje środkami funduszu w zakresie określonym w ustawie z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1352 późniejszymi zmianami), w niniejszym Regulaminie oraz w rocznym planie rzeczowo-finansowym.

 

§ 4

     

  1. Podstawę podziału środków funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej stanowi roczny plan rzeczowo-finansowy (załącznik nr 1)

 

§ 5

 

Świadczenia socjalne z funduszu, zwane dalej „świadczeniami”, są przyznawane na wniosek osób uprawnionych i nie mają charakteru roszczeniowego.

 

                                                                         § 6

 

Decyzję o przyznaniu świadczeń podejmuje Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej w uzgodnieniu z działającymi w placówce organizacjami związkowymi.

 

 

Rozdział 2

Osoby uprawnione do korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych

 

§ 7

 

  1. Do korzystania z Funduszu uprawnieni są:

1)      pracownicy zatrudnieni w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej bez względu na podstawę nawiązania stosunku pracy, wymiar i okres zatrudnienia, zwani dalej „pracownikami”, w tym pracownicy przebywający na urlopach macierzyńskich, wychowawczych, na urlopach bezpłatnych, nauczyciele przebywający na urlopach zdrowotnych oraz nauczyciele przeniesieni w stan nieczynny,

2)      emeryci i renciści – byli pracownicy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej,  którzy rozwiązali stosunek pracy w związku z przejściem na emeryturę, rentę lub nauczycielskie świadczenie kompensacyjne oraz emeryci, renciści i nauczyciele pobierający nauczycielskie świadczenie kompensacyjne ze zlikwidowanych placówek, wskazani przez organ prowadzący,

3)      członkowie rodzin osób, o których mowa w pkt 1 - 2.

 

  1. Do członków rodziny, o których mowa w ust. 1 pkt 3, zalicza się:

1)      pozostające na utrzymaniu pracownika, emeryta lub rencisty i zamieszkujące z nim dzieci własne, przysposobione, dzieci przyjęte na wychowanie w rodzinie zastępczej oraz dzieci współmałżonka w wieku do lat 18, a jeżeli kształcą się w szkole – do czasu ukończenia nauki, jednak nie dłużej niż do ukończenia 25 roku życia,

2)      osoby wymienione w pkt 1 posiadające orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności (lub równoważne) - bez względu na wiek,

3)      współmałżonka.

 

  1. Inne osoby uprawnione:

1)      osoby przebywające na świadczeniach przedemerytalnych, dla których Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łukowej był ostatnim miejscem zatrudnienia,

2)     członkowie rodzin zmarłych pracowników oraz emerytów i rencistów – byłych pracowników zakładu, jeżeli są uprawnieni do renty rodzinnej po zmarłym, do końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon ww. osoby uprawnionej.

§ 8

 

  1. Osoby, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 2, ubiegające się o świadczenia z funduszu, obowiązane są udokumentować swoje prawo do korzystania z funduszu poprzez przedłożenie decyzji o przyznaniu prawa do emerytury, renty lub nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego.
  2. Ubiegając się o świadczenia na członków rodziny, o których mowa w § 7 ust. 2, należy złożyć następujące dokumenty:

1)      w przypadku dzieci powyżej 18. roku życia – zaświadczenie potwierdzające pobieranie nauki oraz oświadczenie, że dziecko pozostaje na wyłącznym utrzymaniu pracownika, emeryta lub rencisty i z nim zamieszkuje,

2)      w przypadku dzieci niezdolnych do samodzielnej egzystencji lub niezdolnych do pracy – orzeczenie zespołu orzekania do spraw niepełnosprawności lub organu rentowego.

  1. Osoby, o których mowa w § 7 ust. 3 pkt 1, ubiegające się o świadczenia z funduszu, obowiązane są udokumentować swoje prawo do korzystania z funduszu poprzez przedłożenie decyzji o przyznaniu prawa do świadczenia przedemerytalnego.
  2. Osoby, o których mowa w § 7 ust. 3, pkt 2 ubiegające się o świadczenia z funduszu, obowiązane są udokumentować swoje prawo do korzystania z funduszu poprzez przedłożenie decyzji o przyznaniu renty rodzinnej oraz aktualny dokument wpłaty renty i akt zgonu.

 

Rozdział 3

Źródła Funduszu

 

§ 9

Źródłami Funduszu są:

  1. Odpis podstawowy na jednego zatrudnionego pracownika niebędącego nauczycielem
    w wysokości 37,5% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej
    w roku poprzednim lub w drugim półroczu roku poprzedniego, jeżeli przeciętne wynagrodzenie z tego okresu stanowiło kwotę wyższą.
  2. Odpis dla nauczycieli dokonuje się corocznie w wysokości ustalanej jako iloczyn planowanej, przeciętnej w danym roku kalendarzowym, liczby nauczycieli zatrudnionych w pełnym
    i niepełnym wymiarze zajęć (po przeliczeniu na pełny wymiar zajęć), skorygowanej w końcu roku do faktycznej przeciętnej liczby zatrudnionych nauczycieli (po przeliczeniu na pełny wymiar zajęć) i 110% kwoty bazowej, określanej dla nauczycieli corocznie w ustawie budżetowej, obowiązującej 1 stycznia danego roku.
  3. Odpis na jednego pracownika młodocianego stanowi w pierwszym roku nauki 5%, w drugim roku nauki 6%, a w trzecim roku nauki 7% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego,
    o którym mowa w ust. 1.
  4. Wysokość odpisu podstawowego na jednego pracownika wykonującego pracę
    w szczególnych warunkach lub prace o szczególnym charakterze – w rozumieniu przepisów
    o emeryturach pomostowych, wynosi 50% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego,
    o którym mowa powyżej.
  5. Dla nauczycieli będących emerytami, rencistami lub nauczycielami pobierającymi nauczycielskie świadczenie kompensacyjne dokonuje się odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w wysokości 5% pobieranych przez nich emerytur, rent oraz nauczycielskich świadczeń kompensacyjnych.
  6. Zwiększa się Fundusz o odpis dla emerytów i rencistów (niebędących nauczycielami)
    w wysokości 6,25% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej
    w roku poprzednim lub w drugim półroczu, jeżeli stanowiło kwotę wyższą.
  7. Wysokość odpisu podstawowego może być również zwiększona o 6,25 % przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego na każdą zatrudnioną osobę, w stosunku do której orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności.
  8. Środki funduszu zwiększa się o:

1)     odsetki od środków funduszu,

2)     wpływy z oprocentowania pożyczek udzielonych na cele mieszkaniowe,

3)     wierzytelności likwidowanych zakładowych funduszy: socjalnego i mieszkaniowego,

4)     darowizny oraz zapisy osób fizycznych i prawnych,

5)     inne środki określone ustawą o ZFŚS i w odrębnych przepisach.

  1. Odpisy i zwiększenia tworzą jeden Fundusz.

 

Rozdział 4

Przeznaczenie funduszu

 

§ 10

 

  1. Środki funduszu mogą być przeznaczone na:

1)      wypłatę nauczycielom świadczenia urlopowego na zasadach określonych w art. 53 ust. 1a Karty Nauczyciela, tj. „z odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, o którym mowa w ust. 1, wypłacane jest nauczycielowi do końca sierpnia każdego roku świadczenie urlopowe w wysokości odpisu podstawowego, o którym mowa w przepisach
o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, ustalonego proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy i okresu zatrudnienia nauczyciela w danym roku szkolnym”,

2)      dofinansowanie krajowego i zagranicznego zorganizowanego wypoczynku dzieci
i młodzieży w formie wczasów, kolonii, zimowisk, obozów, kolonii zdrowotnych (przyjęta granica wieku od 6 do 18 lat lub 25 lat – uczące się dzieci). Wypoczynek dziecka powinien być potwierdzony rachunkiem lub innym dokumentem (dowód wpłaty) wraz
z zaświadczeniem potwierdzającym uczestnictwo dziecka w zorganizowanej formie wypoczynku wystawionym przez uprawnionego organizatora,

3)      dofinansowanie wypoczynku urlopowego organizowanego we własnym zakresie („wczasy pod gruszą”),

4)      pomoc rzeczową i finansową przyznawaną osobom znajdującym się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej,

5)      działalność kulturalno-oświatową,

6)      działalność sportowo-rekreacyjną i turystyczną,

7)      pomoc materialną w formie rzeczowej, finansowej lub w formie bonów, talonów i innych znaków uprawniających do ich wymiany na towary lub usługi przez osoby uprawnione.

8)      wypłatę zapomóg losowych osobom uprawnionym, które znalazły się w trudnej sytuacji losowej,

9)      dofinansowanie krajowych i zagranicznych wczasów oraz wycieczek pracowniczych, leczniczych, pobytu w krajowym sanatorium na leczeniu lub rekonwalescencji. Przy ubieganiu się o refundację kosztów pobytu w sanatorium należy przedstawić skierowanie od lekarza oraz rachunek za pobyt,

10)  pożyczki zwrotne na cele mieszkaniowe z przeznaczeniem na:

- budowę, zakup domu lub lokalu mieszkalnego,

- remont i modernizację domu lub lokalu mieszkalnego.

11)Środki funduszu na cele mieszkaniowe mogą być przeznaczone na:

                  - umorzenie udzielonych pożyczek,

      - udzielenie osobom uprawnionym pomocy całkowicie bezzwrotnej lub tylko częściowo zwrotnej.

 

  1. Działalność kulturalno-oświatowa, sportowo-rekreacyjna i turystyczna obejmuje:

1)      dofinansowanie do zakupionych przez pracodawcę biletów, karnetów, kart sportowych itp.,

2)      dofinansowanie do innej organizowanej przez zakład pracy działalności kulturalno-oświatowej, sportowo-rekreacyjnej i turystycznej wg potrzeb,

3)      dofinansowanie do organizowanych przez zakład pracy wycieczek turystyczno-krajoznawczych.

 

  1. Bezzwrotne zapomogi i świadczenia rzeczowe są przyznawane osobom znajdującym się
    w szczególnie trudnej sytuacji życiowej spowodowanej:

1)      śmiercią osób bliskich (matki, ojca, współmałżonka, dziecka, członka rodziny będącego na utrzymaniu pracownika),

2)      długotrwałą lub ciężką chorobą pracownika, a także członka jego rodziny,

3)      udokumentowanymi wypadkami losowymi (pożar, zalanie mieszkania, kradzież, inwalidztwo itp.). Do wniosku o przyznanie pomocy finansowej należy dołączyć dokumentację uzasadniającą potrzebę przyznania takiej pomocy np. protokoły policyjne, akty zgonu, zaświadczenie od lekarza, dokumentację medyczną itp.

  1. Wysokość świadczeń, o których mowa w § 10 ust. 1, 2 i 3 z wyłączeniem świadczeń urlopowych nauczycieli uzależnia się od sytuacji życiowej, zdrowotnej i materialnej gospodarstwa domowego oraz progów dochodowych (załącznik nr 8).

 

 

 

Rozdział 5

 

Zasady gospodarowania funduszem

 

§ 11

 

  1. Zakładowym funduszem świadczeń socjalnych administruje dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej .

  1. Podstawę gospodarowania środkami funduszu stanowi preliminarz (plan rzeczowo-finansowy) ustalany rokrocznie przez dyrektora placówki (załącznik nr 1).
  2. Podstawą przyznania pomocy socjalnej z funduszu jest wniosek osoby uprawnionej poparty jej oświadczeniem o sytuacji życiowej i rodzinnej oraz o wysokość dochodu przypadającego na jedną osobę w rodzinie. Indywidualne wnioski nie są wymagane
    w przypadku udzielania pomocy socjalnej wszystkim pracownikom w tym samym czasie.

Wzór wniosku stanowi (załącznik nr 2 i 3) do Regulaminu.

  1. Świadczenia socjalne finansowane z funduszu nie mają charakteru roszczeniowego, co oznacza, że osoby uprawnione, które nie uzyskały pomocy, gdy się o nią ubiegały, nie mogą domagać się jakichkolwiek ekwiwalentów z tego tytułu.
  2. Kryterium przyznawania świadczeń jest przeciętny miesięczny dochód na jedną osobę
    w rodzinie uprawnionego, podany w złożonym przez niego oświadczeniu - co najmniej raz
    w roku kalendarzowym oraz sytuacja życiowa, rodzinna i materialna.
  3. Wnioski o przyznawanie świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń  Socjalnych rozpatrywane są na bieżąco w miarę posiadanych środków finansowych.
  4. Decyzję o przyznaniu świadczenia podejmuje dyrektor szkoły w uzgodnieniu z przedstawicielami związków zawodowych działającymi w szkole.
  5. Dofinansowanie do wypoczynku zorganizowanego we własnym zakresie („wczasy pod gruszą”) polega na wypłacie dofinansowania dla pracowników szkoły i przysługuje raz w roku kalendarzowym..
  6. Krajowy i zagraniczny wypoczynek dzieci i młodzieży zorganizowany– dofinansowanie przysługuje w roku kalendarzowym na każde dziecko w rodzinie i jest przyznawane  w wysokości określonej w tabeli dopłat, ustalanej  rokrocznie przez dyrektora szkoły, nie więcej niż do kwoty 1000 zł.
  7. Bilety na imprezy kulturalne nie więcej niż dwa bilety na pracownika na jedną imprezę.
  8. Kolejność przyznawanych świadczeń proponuje każdorazowo dyrektor szkoły w uzgodnieniu z przedstawicielami związków zawodowych.
  9. Z Funduszu udzielana jest zwrotna pomoc w formie pożyczki mieszkaniowej na warunkach określonych w umowie.
  10. Pożyczka mieszkaniowa może być przeznaczona na:

1)      budowę domu jednorodzinnego,

2)      rozbudowę domu jednorodzinnego,

3)      spłatę kredytu mieszkaniowego albo kredytu w spółdzielni zaciągniętego przez spółdzielnię,

4)      zakup mieszkania albo domu,

5)      uzupełnienie kaucji w TBS,

6)      adaptację pomieszczeń na cele mieszkaniowe,

7)      przystosowanie lokalu mieszkalnego dla potrzeb osób uprawnionych o ograniczonej sprawności ruchowej,

8)      wykup dotychczas zajmowanego mieszkania,

9)      remont albo modernizację mieszkania albo domu jednorodzinnego.

  1. Podstawą wypłaty przyznanej kwoty pożyczki jest zawarcie umowy,  podpisanej przez Pracodawcę, pożyczkobiorcę i dwóch poręczycieli.
  2. Poręczycielem może być osoba zatrudniona w zakładzie pracy na czas nieokre­ślony. Ta sama osoba może być poręczycielem maksymalnie 2 pożyczek równocześnie. Osoby dokonujące poręczenia, wyrażają zgodę na potrącenie z ich wynagrodzenia za pracę rat pożyczki w razie zaprzestania jej spłaty przez pożyczkobiorcę.
  3. Wysokość pożyczek na cele mieszkaniowe wynosi:

1)      a) wymienione w ust. 1, pkt. 1 – 8:   do   10 000,00 zł

2)      b) wymienione w ust. 1, pkt. 9:         do     6 000,00 zł

  1. Pracownik w okresie zatrudnienia ma prawo do pożyczki na każdy z celów wskazanych w ustępie 1, po spłacie wcześniejszego zobowiązania.
  2. Jako zabezpieczenie spłaty pożyczki wymagane jest poręczenie dwóch pracowników zatrudnionych na czas nieokreślony przez Pracodawcę.
  3. Oprocentowanie pożyczek wynosi 0% od kwoty udzielonej pożyczki.
  4. Pożyczka podlega spłacie w okresie nie dłuższym niż 5 lat oraz nie dłuższym niż okres zatrudnienia.
  5. Spłata pożyczki może ulec zawieszeniu na łączny okres do 2 lat, częściowemu lub całkowitemu umorzeniu w przypadkach wskazanych w § 10 ust. 3 pkt 1-2  Regulaminu. Wnioski w tym zakresie wymagają udokumentowania w sposób wskazany w  § 10 ust. 3 pkt 3  Regulaminu.
  6. W razie rozwiązania stosunku pracy przed umówionym okresem spłaty, pożyczka staje się natychmiast wymagalna, chyba że przyczyną tego było przejście na emeryturę, rentę albo świadczenie przedemerytalne.
  7. Spłata pożyczki rozpoczyna się w następnym miesiącu od jej przyznania i odbywa się poprzez potrącenia z listy płac. Emeryci dokonują samodzielnej spłaty pożyczki na konto podane w umowie.
  8. W przypadku śmierci pożyczkobiorcy, niespłacona część pożyczki po przeanalizowaniu aktualnej sytuacji życiowej, rodzinnej, majątkowej pożyczkobiorcy może być po uzgodnieniu z przedstawicielami związków zawodowych  umorzona w całości wraz z odsetkami.
  9. W razie zaprzestania spłaty pożyczki przez pożyczkobiorcę zobowiązanie spłaty przenosi się solidarnie na poręczycieli.
  10. Wzór wniosku o pożyczkę stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
  11. Wzór umowy pożyczki mieszkaniowej stanowi załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu.

 

§ 12

 

  1. Co najmniej raz w roku (tj. do 30 kwietnia) osoby uprawnione składają oświadczenie
    o sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej gospodarstwa domowego. Wzór ww. oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu, lub PIT 37, PIT 36, PIT 41A.
  2. Do sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej gospodarstwa domowego zalicza się wszelkie dochody opodatkowane netto oraz przychody i przysporzenia niepodlegające opodatkowaniu całego gospodarstwa domowego, w szczególności:dochody z tytułu umowy o pracę, zlecenia,
    o dzieło, renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego, urlopu macierzyńskiego, wychowawczego, zasiłku chorobowego, zasiłku dla bezrobotnych, dochody z najmu, dzierżawy, gospodarstwa rolnego (wg ha przeliczeniowych obliczanych jak w ustawie o pomocy społecznej), prowadzenia działalności gospodarczej oraz alimenty (otrzymywane i płacone), stypendia, świadczenia rodzinne, świadczenia z programu 500 plus, zasiłki stałe i inne świadczenia i dochody mające istotny wpływ na sytuację materialną i życiową gospodarstwa domowego.
  3. Przez dochody netto rozumie się przychody minus koszty uzyskania przychodów minus obowiązkowe składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
  4. Od wykazanych w Oświadczeniu o sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej dochodów
    i przychodów nie należy odejmować zobowiązań takich jak np.: spłata rat kredytu, pożyczki, składek członkowskich itp.
  5. Oświadczenie o sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej jest dokumentem. Prawdziwość danych zawartych w Oświadczeniu, potwierdzona własnoręcznym podpisem osoby składającej oświadczenie, podlega odpowiedzialności karnej na mocy Kodeksu karnego.
  6. Pracodawca ma prawo dokonywania weryfikacji prawdziwości danych podanych
    w Oświadczeniu i w tym celu może żądać od niego lub członków jego gospodarstwa domowego dodatkowych informacji w formie oświadczenia, a także przedstawienia do wglądu dokumentów potwierdzających prawdziwość informacji. Nieprzedłożenie dokumentów na żądanie pracodawcy w  określonym przez niego terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
  7. Pracownicy zatrudnieni w ciągu trwania roku składają ww. oświadczenie wraz z pierwszym wnioskiem.
  8. Niezłożenie Oświadczenia o sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej w celu otrzymania ulgowej usługi lub świadczenia oraz dopłaty z Funduszu, skutkuje odmownym rozpatrzeniem wniosku.
  9. Przez gospodarstwo domowe rozumie się: uprawnionego oraz wszystkie osoby zamieszkujące wspólnie z nim i prowadzące wspólne gospodarstwo domowe wymienione w § 7.

 

§ 13

 

  1. Ostateczną decyzję we wszystkich sprawach dotyczących Funduszu podejmuje Dyrektor Szkoły w uzgodnieniu z przedstawicielami związków zawodowych działającymi w szkole.
  2. W przypadku wnioskowania o przyznanie świadczenia niezgodnie z ustawą o ZFŚS
    oraz niniejszym regulaminem, lub brakiem środków finansowych na wnioskowany cel, Dyrektor Szkoły podejmuje decyzję odmowną w sprawie przyznania przedmiotowego świadczenia.

 

 

Rozdział 6

 

Postanowienia końcowe

 

§ 14

 

Pracodawca prowadzi ewidencję rodzajów oraz wysokości świadczeń udzielonych poszczególnym osobom uprawnionym.

 

§ 15

 

  1. Środki Funduszu są gromadzone na odrębnym rachunku bankowym.
  2. W terminie do 31 maja danego roku przekazuje się na rachunek bankowy Funduszu co najmniej 75% należnych środków, a w terminie do 30 września pozostałą część należnych środków (do 100%) wraz z ewentualnymi zwiększeniami.
  3. W terminie do 31 grudnia danego roku dokonuje się korekty wysokości odpisu i wpłaconych środków.
  4. Środki Funduszu niewykorzystane w danym roku kalendarzowym przechodzą na rok następny.

 

§ 16

 

Podział środków przeznaczonych na świadczenia socjalne powinien uwzględniać potrzeby uprawnionych oraz możliwości pracodawcy.

 

§ 17

  1. W celu uzyskania ulgowej usługi i świadczenia oraz dopłaty z Funduszu i ustalenia ich wysokości osoba uprawniona wyraża zgodę w formie oświadczenia na udostępnienie Pracodawcy/Administratorowi i przetwarzanie przez niego danych osobowych, w tym
    o sytuacji zdrowotnej. Dane osobowe osób uprawnionych są wykorzystywane wyłącznie do celów związanych z udzieleniem wsparcia z ZFŚS.
  2. Administratorem danych osobowych jest Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łukowej, reprezentowana przez Dyrektora.
  3. Pracodawca może żądać udokumentowania danych osobowych w zakresie niezbędnym do ich potwierdzenia. Potwierdzenie może odbywać się w szczególności na podstawie oświadczeń
    i zaświadczeń o sytuacji życiowej (w tym zdrowotnej), rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej.
  4. Osoby dopuszczone do przetwarzania danych osobowych pozyskanych celem realizacji postanowień ustawy o ZFŚS oraz niniejszego Regulaminu otrzymują upoważnienie od Pracodawcy do przetwarzania pozyskanych danych osobowych.
  5. Osoby, o których mowa w ust. 4 są obowiązane do zachowania pozyskanych danych osobowych w tajemnicy.
  6. Wyrażenie zgody o której mowa w ust. 1 jest dobrowolne.
  7. Odmowa udostępnienia danych osobowych Pracodawcy/Administratorowi jest równoznaczna
    z odmową wsparcia z ZFŚS.
  8. Osobie, która podała dane osobowe, przysługuje prawo dostępu do treści danych, a także prawo do ich poprawiania, prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
    w dowolnym momencie, sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych do innego administratora oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  10. Dane przechowywane będą przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne w celu przyznania ulgowej usługi i świadczenia, dopłaty z Funduszu oraz ustalenia ich wysokości, a także przez okres dochodzenia do nich praw lub roszczeń.
  11. Dane osobowe mogą być przekazane lub udostępnione podmiotom uprawnionym do tego na podstawie przepisów prawa.

 

§ 18

 

  1. Tworzy się Komisję Socjalną, w skład której wchodzi po jednym przedstawicielu działających
    w Szkole organizacji związkowych oraz co najmniej  po 2 przedstawicieli pracowników administracyjno - obsługowych i Rady Pedagogicznej.
  2. Osoby delegowane przez organizacje związkowe posiadają pisemne upoważnienie do reprezentowania organizacji związkowej we wszystkich sprawach dotyczących ZFŚS.
  3. Komisja Socjalna powoływana jest na okres 5 lat. Komisja wybiera spośród siebie Przewodniczącego i Sekretarza Komisji Socjalnej.
  4. W razie rezygnacji z funkcji lub zwolnienia z pracy członka Komisji przed upływem końca kadencji, Pracodawca uprawniony jest do powołania w jego miejsce nowej osoby zachowując zasady określone w ust. 1.
  5. Pracą Komisji kieruje jej przewodniczący na podstawie przepisów niniejszego Regulaminu.
  6. Obrady zwołuje Przewodniczący Komisji w porozumieniu z dyrektorem Szkoły.
  7. Obrady Komisji są protokołowane przez Sekretarza Komisji.
  8. Do zadań Komisji Socjalnej należy:

1)      opracowanie projektu planu finansowego po stronie rozchodów, tj. wykorzystania środków Funduszu na poszczególne cele w porozumieniu z dyrektorem Szkoły,

2)      przedkładanie Pracodawcy do zatwierdzenia uzgodnionych przez członków Komisji wspólnych ustaleń w sprawie wysokości przyznania świadczeń socjalnych lub odmowy przyznania świadczeń. Propozycja odmowy przyznania świadczenia wymaga pisemnego uzasadnienia.

3)      prowadzenie księgi protokołów,

4)      prowadzenie ewidencji przyznanych świadczeń indywidualnych dla każdego uprawnionego,

5)      wnioskowanie w sprawie zmiany planu finansowego (preliminarza),

6)      bieżąca analiza poniesionych wydatków wg. poszczególnych zadań planu finansowego (preliminarza),

7)       zachowanie tajemnicy,

8)      przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych

  1. Komisja Socjalna stosuje przepisy ustawy o ZFŚS oraz przepisy niniejszego Regulaminu.
  2. Członkowie Komisji Socjalnej zobowiązani są do przestrzegania obowiązujących przepisów
    o ochronie danych osobowych, w tym ochrony danych  wrażliwych oraz zachowania pozyskanych danych osobowych w tajemnicy (załącznik nr 6).
  3. Każdy Członek Komisji Socjalnej posiada pisemne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, w tym danych dotyczących zdrowia, wydane przez Pracodawcę (załącznik nr 7).
  4. Każdy Członek Komisji Socjalnej przedstawia Pracodawcy pisemną klauzulę o zachowaniu
    w tajemnicy pozyskanych danych osobowych.
  5. Komisja Socjalna kieruje się zasadami bezstronności, sprawiedliwości oraz gospodarnego dysponowania środkami Funduszu.

 

 

§ 19

 

Zmiana postanowień Regulaminu jest dokonywana w trybie przewidzianym dla jego ustalenia.

 

 

§ 20

 

W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu mają zastosowanie powszechnie obowiązujące zasady i przepisy prawne.

 

 

§ 21

 

Regulamin został uzgodniony z zakładowymi organizacjami związkowymi działającymi
u pracodawcy.

 

 

 

§ 22

 

Regulamin wchodzi w życie z upływem 14 dni od podania do wiadomości pracowników poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II

w Łukowej

 

 

 

§ 23

Uzgodniono ze związkami zawodowymi w dniu: 30.01.2020r.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.02.2020r.

 

 

                                                                                                                

                  Anna Duńko

 

Wykaz złączników:

  1. Preliminarz wydatków ZFŚS.
  2. Wniosek udzielenie świadczenia.
  3. Oświadczenie o sytuacji życiowej, zdrowotnej i materialnej.
  4. Wniosek  o przyznanie pożyczki na cele mieszkaniowe.
  5. Umowa pożyczki z ZFŚS na cele mieszkaniowe.
  6. Zachowanie poufności.
  7. Upoważnianie do przetwarzania danych osobowych.
  8. Tabela dopłat do ZFŚS.

 

 

Czytaj więcej o: Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych